12  ایده خلاق عکاسی محصول

 ایدههای خلاق عکاسی محصول از الزامات برندها برای پیشرفت است و خوشبختانه بسیاری ترفندهای عکاسی وجود دارند که تجارت الکترونیک برای اینکه محتوایشان جذاب باشد استفاده میکنند.

درخواست تقویت محصول در پروسه اگرچه با استفاده از زمینههای مکمل، چیدن صحنه با لوازم جانبی یا استخدام مدل این ایدههای عکاسی ساده به نظر میرسند و ضرر نمی کنی.  آیا دنبال راهکارهای جدید برای تقویت عکاسی هستین؟

 12راهکار تازه و خلاق عکاسی محصول

حرکت فروش

یکی از کلیدهای محدودیت خریدهای آنلاین این است که خریداران اغلب نمیتوانند قبل از خرید محصول را امتحان کنند این به این معناست که آنها به شدت به عکسهای محصول در حین خرید اعتماد و تکیه می‌‌کنند. با عکسهای محصول با کیفیت شما می تونین عکسهایی جذاب و در عین حال دقیق از محصول به اشتراک بگذارید تا خریداران را اغوا کند و باعث فروش میشود.

جلب توجه

اغلب اوقات، در ابتدا خریداران قبل از اینکه متنی را در سایت بخوانند مجذوب محتوای تصویری خواهند شد. با سری عکسهای محصول جذاب میتوانید از این خاصیت بهره ببرین تا توجه خریدار را جذب کنید و فروش را بالا ببرید.

افزایش رضایت

 برای خریداران نا امید کننده خواهد بود وقتی که در نهایت خریدی که به دستشان می رسد مطابق عکسهای تبلیغ داده شده نباشد که منجر به کاهش اعتماد مردم، افزایش مرجوعی، و تبلیغات شفاهی ضعیف برای کسب و کار شما میشود.

برای همین حیاتی است که عکسهای واضح و دقیق در سایت خود داشته باشید. عکسهای واقعی که به درستی منعکسکننده ویژگیهای زیباشناختی محصولتان باشد. با جزئیات درست میتوانید اعتماد خریداران را تقویت کنید.

از لوازم جانبی برای چیدمان استفاده کنید

به دلیلی این یکی از معروفترین ایدههای عکاسی محصول است. بهترین گزینه برای عکاسی خلاقانه محصول استفاده از لوازم جانبی متنوع برای درست کردن صحنه اطراف محصول است. با استفاده از لوازم جانبی درست در کنار شما، میتوانید جذابیت محصولتان را بالا ببرید، به مخاطبتان آهنگهای خاص برسانید، و به خریداران راههای مختلف استفاده از محصول را نشان بدهید. گزینههای بسیاری که مناسب برند شما است وجود دارند. برای مثال، اگر شما به دنبال حال و هوای روستایی هستید به عتیقهفروشی محلتان بروید تا گنجهای پنهان را پیدا کنید. یا اگر شما به دنبال آهنگ طبیعی هستید به گلخانه بروید و مقداری گل طبیعی و گیاه بردارید. تنها محدودیت شما برای پیدا کردن لوازم جانبی قدرت تخیل شماست. خلاق باشید و به دنبال وسایل بالقوه در مکانهای غیرمعمول باشید بعضی از آنها میتوانند همین الان در خانه شما باشند.

عکسهای اکشن

بهترین راه برای بالا بردن و تقویت جذابیت محصول درست کردن صحنه اطراف محصول است. اگرچه خریداران همچنین میخواهند محصول را در عمل ببینند. از خودتان بپرسید. خریداران شما کجا و چگونه محصول شما را استفاده خواهند کرد؟ این میتواند در شهر، در طبیعت، در خانه و هرجایی در این بین باشد همین جا شما میتوانید برنامه برای عکاسی در این صحنهها بچینید. برای مثال اگر شما در حال اجرای برند ورزشی هستید شما میتوانید عکسهای ورزشی در پارک یا باشگاه بگیرید. یا اگر شما در حوزه محصولات مراقبت پوستی کار میکنید سعی کنید بعضی از عکسها را هنگام استفاده در حمام بگیرید. این صحنهها برای ساخت ساده هستند و به خریدار اجازه میدهند محصول را هنگام استفاده و چگونه به نظر رسیدنش ببینند.

بزرگنمایی

به ویژه اگر دارید با شی کوچک مثل جواهرات یا ساعت کار میکنید ارزش این را دارد که وقتتان را روی عکاسی بزرگنمایی از محصول بگذارید. عکاسی ماکرو اساساً یک نمای نزدیک است. به شما کمک میکند از تمام جزئیات کوچکی که محصولتان دارا است عکاسی کنید. با این عکسها شما میتوانید با اشتراک گذاشتن زاویههای جدید و هیجان انگیز محصولتان نظر مخاطب را حفط کنید، جزئیات کوچکی که اگر مشخص نشوند بدون توجه باقی خواهند ماند.

شما برای شروع این نوع عکاسی ضرورتاً به یک لنز گران قیمت نیاز ندارید. لولههای اکستنشن یکی دیگر از ابزارهای مفید عکاسی هستند که میتوانند نتایج خوبی داشته باشند. آنها به انتهای لنز شما میچسبند تا بزرگنمایی را افزایش دهند. به شما کمک میکنند تا به شی نزدیکتر بشوید.

تصاویر شناور

آیا آن دسته از عکسهای محصولها که بالای دست کسی یکپارچه شناور است دیدهاید؟ انگار که آنها پرتاب عالی انجام دادهاند و دکمه شاتر را در زمان درست فشار دادهاند. خوب این عکسها کمی بیشتر از چیزی که به چشم میخورد وجود دارند. شما برای اینکه عکسهای شناور درست کنید، به سیم ماهیگیری و میله نیاز خواهید داشت. بعد از وصل کردن میله در یک نقطه امن بالای صحنه، سیم ماهیگیری را به دورش گره بزنید برای اینکه به عنوان لنگر برای آویزان شدن محصولتان استفاده کنید. بعد از اینکه شیتان را به انتهای سیم وصل کردید، پشتش بایستید و دستتان را زیر محصول بگیرید سپس به سادگی عکس را بگیرید. الان تنها چیزی که باقی مانده ویرایش عکس است، از پلتفرم های ویرایش عکس برای تنظیم نور و رنگ و از همه مهمتر برای اینکه سیم ماهیگیری را از صحنه حذف کنید استفاده کنید. اگر شما به پلتفرمهایی مثل لایت روم یا فوتوشاپ آشنایی ندارید از این بابت نترسید، این عمل بسیار ساده است و بسیاری از آموزشیهای آنلاین وجود دارند که شما را در این مسیر راهنمایی میکنند.

از انعکاس استفاده کنید

استفاده از انعکاس میتواند به عکسهای شما حس ظرافت ببخشد در حالی که عکس را پویاتر بکند. بهترین قسمت کجاست؟ ساختن این عکسها سادهتر نمیتواند باشد. یک سطح بازتابنده مثل آینه یا پسزمینه انعکاسی تمام چیزی است که برای شروع به آن نیاز دارید، برای اینکه صحنه نمایشیتر باشد میتوانید نور هم به آن اضافه کنید تا به چیزی که دنبالش هستید برسید. بعد از اینکه شی را روی سطح گذاشتید و عکس را گرفتید برای اضافه کردن نور و واضحتر کردن عکس میتوانید از پلتفرمهای ویرایش عکس استفاده کنید که آن انعکاس واقعاً خفن باشد.

مدل استخدام کنید

ارزش دارد که مدل استخدام کنید به ویژه اگر شما با لباسها یا محصولات زیبایی کار میکنید تا به عکسهایتان جنبه و خاصیت ببخشد. استفاده از مدل میتواند یک راه حل عالی برای اضافه کردن شخصیت به عکسهایتان باشد و کمی به برندتان هویت ببخشد. به علاوه مدلهای حرفهای میتوانند جذابیت محصول شما را افزایش دهند و به افزایش و تقویت فروش کمک کنند در حالی که به خریداران نشان میدهند چقدر محصولات زمانی که مورد استفاده قرار میگیرند خاص به نظر میرسند.

از دود استفاده کنید

اگر ذوق و سلیقه نمایشی دارید به کار بردن دود در عکسهایتان کار اشتباهی نیست. این ایده خلاق عکاسی برای اینکه محصولاتتان بیشتر به چشم بیاید و عمق و ژرفای بیشتری به محصولاتتان ببخشد مناسب است. برای اینکه از این امکان برای عکس هایتان استفاده کنید میتوانید در پلتفرمهایی مثل فوتوشاپ قلم دود را دانلود و استفاده کنید، در غیر این صورت اگر میخواهید با دود واقعی کار کنید به یک منبع امن مثل چوب بخار نیاز خواهید داشت.

زمینههای رنگی

اگر شما کمی از زمینههای سفید کلاسیک عکسهای تجارت الکترونیک خسته شدهاید این ایده خلاق عکاسی محصول میتواند ارزش یک عکس داشته باشد. زمینههای رنگی میتوانند دلیل عالی برای افزایش جذابیت محصولتان بشوند و کمی به برندتان هویت ببخشند اگر چه برای انتخاب کردن رنگ درست به طوفان فکری و تلاش برای انتخاب کردن رنگی که برای عکاسی محصول خوب باشد نیاز است. برای مثال : اگر شما با محصولی با بستهبندی صورتی کمرنگ کار میکنید میتوانید زمینه سبز نعنایی یا آبی کم رنگ انتخاب کنید. زمینههای رنگی کاغذی برای کسانی که با پلتفرمهای ویرایش عکس مثل فوتوشاپ آشنایی ندارند گزینه عالیای است. در مغازه لوازمالتحریر فروشی محلی بسیاری از رنگها را میشود انتخاب کرد. در غیر این صورت زمینه سفید برای عکاسی امتحان کنید و پس از تولید زمینههای رنگی به آن اضافه کنید این گزینه برای انتخاب شما پالت گستردهتری فراهم میکند و باعث میشود رنگی که در سراسر زمینه است استوارتر به نظر برسد.

زمینه را به دو قسمت تقسیم کنید

این یکی دیگر از گزینههای عالی برای کسانی است که از عکسهای سنتی با زمینه سفید فراریاند. برای این ایده عکاسی، لازم است که برای انتخاب رنگی که به محصولتان بخورد وقت بگذارید. برای بالا بردن تضاد و اضافه کردن عمق به صحنه تلاش کنید تا زمینه را با رنگهایی که مکمل محصولتان است جدا کنید. یا اگر به دنبال حال و هوای بهتر هستید سعی کنید رنگ سفید را با پس زمینه سیاه تغییر دهید. این نکته عکاسی آسان و ارزان است. به مغازه لوازمالتحریر فروشی محلی بروید و چند نوع کاغذ A3 رنگی بردارید و با ترکیبهای متفاوت کار کنید.

زمینههای دارای بافت

گاهی اوقات بهتر است که بگذارید زمینه خودش گویای همه چیز باشد، اگر شما مشتاق فراهم کردن رنگهای بیشتر و رهایی از رنگهای جامد هستید استفاده از زمینههای دارای بافت را امتحان کنید. خصوصاً اگر میخواهید عکسهای شما ساده و در عین حال براق به نظر برسند. به دنبال زمینه خام دارای بافت برای عکاسی محصول باشید. لیست بلندبالایی از زمینههای بالقوه وجود دارد که متناسب با زیبایی شناسی برند شما میتوانید از بینشان انتخاب کنید اگرچه بعضی گزینههای معروف شامل شن، بتن، برف، سنگ یا برگهای خشک هستند.

سایههای مودی

اگر شما برای عکاسی محصولتان حال و هوای مینیمال میخواهید از سایههای پویا برای کمی عمق بخشیدن به محصولتان استفاده کنید. برای سایههای واضح در نور طبیعی، شما به احتمال زیاد نیاز خواهید داشت که با نور مستقیم آفتاب عکاسی کنید. همین که بهترین نقطه را پیدا کردید محصولتان را روی صحنه قرار دهید و شیای را پیدا کنید که توسط آن سایه خاص تولید کنید. گیاهان و شاخهها معمولاً بهترین گزینه هستند مخصوصاً اگر شما میخواهید به صورت ماهرانه از تن طبیعی استفاده کنید. در غیر این صورت، در این فرآیند خلاق باشید و مجموعه شیهایی را که سایهها را میسازند آزمایش و امتحان کنید تا ببینید کدام یک از آنها جذابترین سایهها را میسازند.

عکسهای سایهدار

یکی دیگر از ایدههای خلاق عکاسی محصول که خصوصاً برای لباسها به کار میرود عکسهای سایهدار است. زندگی مانند، عکسهای سه بعدی از چیزهای متنوع مد و فشن بدون اینکه کسی لباسها را پوشیده باشد. آنها معمولاً مورد استفاده قرار میگیرند که عنصر سه بعدی یکپارچه به لباس ببخشند در حالی که به شکل طبیعی ظاهر میشوند. برای انجام عکاسی دارای سایه شما به یک مانکن نیاز خواهید داشت بعد از اینکه لباس را طراحی کردید و عکس را گرفتید شما میتوانید مانکن را از پس تولید حذف کنید و فقط محصولتان برای اینکه کل توجه را به خود جذب کند باقی بماند.

خلاصه

برای تجارت الکترونیک، در میان رقابت استوار بودن و دوام آوردن سخت است. اگرچه با داشتن ایدههای خلاق عکاسی برای شما و برند شما آسانتر خواهد بود که سرتان را بالا بگیرید و در این درهمریختگی بلند شوید. آیا شما مشتاق شروع عکاسی محصولتان هستید؟

نویسنده

CoMod